Vaša košarica je trenutno prazna.

Probaj

Imate problem s nadutosti? Imamo rješenje!

Imate problem s nadutosti? Pametnim odabirom namirnica je možete smanjiti. U nastavku vam donosimo par korisnih savjeta kako to učiniti.

Dobra vijest je što tu povremenu napuhnutost lako možete smanjiti pametnim izborom namirnica i promjenama načina života. Ovih šest namirnica pomoći će vam da se riješite neugodnog osjećaja nadutosti i zadržite ravan trbuh.

Riža

Neke namirnice, osobito pojedini ugljikohidrati, ili su neprobavljivi ili se mogu samo djelomično probaviti u crijevima. Upravo te namirnice mogu uzrokovati nakupljanje plinova, a time i nadutost. Prema Američkom koledžu za gastroenterologiju riža i rižino brašno dobar su dodatak za škrobne namirnice kao što su pšenica, zob, kukuruz i krompir. Riža se u potpunosti probavlja u tankom crijevu, što znači da s njom imate najmanje šanse za stvaranje plinova u crijevima.

Banana

Nadutost nije uvijek povezana s plinovima. Krivac može biti i visoki unos natrija (soli). Sol se krije u većini današnje prerađene hrane, a ona privlači i zadržava vodu u tijelu. Kalij, s druge strane, može pomoći "kontrirati" natrij u tijelu, pa je održavanje  omjera natrija i kalija važno za održavanje razinu vode u tijelu. Ako je vaša nadutost posljedica jučerašnje slane večere, pokušajte u svoje jutarnje zobene pahuljice dodati jednu nasjeckanu bananu kako biste popravili omjer natrija i kalija u tijelu.

Jogurt

Jogurt vam također može pomoći pobijediti nadutost, no morate odabrati onaj koji ima aktivne probiotičke kulture. Redovito konzumiranje ovakvih jogurta pomaže povećati prisutnost "dobrih" bakterija (Bifidobacterium i Lactobacillus) u probavnom traktu, što olakšava učinkovitu probavu i sprečava nadimanje trbuha. Najbolji izvor je običan, nemasni jogurt. Ako vam treba malo slatkoće u jogurt umiješajte svježe voće – izbjegavajte voćne jogurte jer sadrže mnogo šećera.

Biljni čaj

Istraživanja su pokazala da metvica (pepermint) smiruje bol i upale u želucu i crijevima. Za brzinsko olakšanje pijuckajte čaj od metvice jer će vam pomoći opustiti probavni trakt i ponovo uspostaviti normalnu peristaltiku, odnosno kontrakcije mišića.

 

Krastavci

Ako ste već natečeni krastavac je savršena grickalica koja će vam pomoći izravnati trbuščić. Visok udio vode i mali udio vlakana ovog ukusnog povrća može uzrokovati učestalije mokrenje, pa ćete se osjećati lakše i manje naduto.

Papaja

Istraživanje provedeno 2009. godine pokazalo je da sirova papaja sadrži bijelu, mliječnu supstancu nazvanu papain (proteolitički enzim koji pomaže probavu proteina), a kad je zrela ova voćka odlična je kao umjereno snažan laksativ koji pomaže ubrzati rad crijeva. I iako ovo baš i nije najpopularnije ili najdostupnije voće kod nas – ako naletite negdje na nju – isprobajte je, napravite od nje frape za doručak.

Zapamtite – hrana na različita tijela utječe na različite načine. Ako se često osjećate naduto pokušajte voditi dnevnik prehrane kako biste što lakše prepoznali koja vam hrana smeta i koju morate izbjegavati. Povremena nadutost sasvim je normalna, no ako je stalno prisutna i hronična, može biti simptom ozbiljnijih zdravstvenih problema, pa se u tom slučaju posavjetujte s doktorom.